Nakupování přes internet – nenechte se napálit

Nakupování přes internet se v poslední době stalo opravdovým hitem. Je pohodlné, rychlé, nezávislé na čase i místě a tak není divu, že se počet online nakupujících neustále zvyšuje. Spolu s ním však roste také počet nejrůznějších e-shopů a bohužel ne všechny jsou kvalitní. Jak se tedy při nakupování nespálit? Přinášíme pár rad, díky nimž poznáte, jestli je obchod solidní či nikoli.

Vzhled hraje roli

Hodně vám napoví už samotný design eshopu, na který zavítáte. Pokud je zastaralý, důležité informace jsou špatně dohledatelné a do sekce aktuality byla poslední novinka přidána před dvěma lety, asi to nebude to pravé ořechové. Provozovatelé si uvědomují, že potenciální zákazník může jediným kliknutím odejít jinam, proto investují nemalé peníze do tvorby webových stránek. Najímají si odborníky z řad marketingových agentur, kteří jim pomáhají vychytat všechny mouchy a vyladit e-shop k dokonalosti. A to nejen po stránce estetické, ale především funkční. Jasnost, přehlednost, srozumitelnost a dobrá struktura tvoří klíčové atributy, které vám pomáhají v orientaci na webové stránce. Odborníci na online marketing se tak postarají o to, aby byl váš nákup příjemný a bez zbytečných překážek.

Peníze nejsou na prvním místě

Nízká cena by neměla být jediným kritériem vašeho výběru. Radost z ušetřených peněz totiž může záhy vystřídat rozčarování z nekvalitního zboží nebo reklamačních podmínek. Pročtěte si zkušenosti a recenze od ostatních nakupujících, kteří již mají s e-shopem své zkušenosti. Pokud jich najdete málo, zkuste si ještě prověřit majitele, název firmy, IČO, DIČ nebo jména z kontaktů. Poohlédnout se můžete také po komentářích na facebookových stránkách společnosti. Existují také různé certifikáty kvality, většina podvodných e-shopů je však uvádí na svých stránkách neprávem. Proto si je ověřujte.

Buďte připraveni

Někdy se stane, že nám zboží takříkajíc nesedne. Počítejte dopředu s tím, že taková situace může přijít a pečlivě si pročtěte reklamační a obchodní podmínky. Pozornost zaměřte také na cesty, kterými je možné e-shop kontaktovat – čím více jich je, tím lépe a snadněji se s ním bude dát komunikovat. Vyplatí se vyhledat i adresu, kterou firma uvádí jako své sídlo, od věci není ani vyzkoušet, zda uvedené telefonní číslo vůbec existuje. Tak, nenechte se napálit!

Sdílet článek