SEO – Válka o přední pozice výsledků vyhledávání

Víte, co se skrývá pod často diskutovanou zkratkou SEO? Na tuto disciplínu spadající do internetového marketingu byste rozhodně neměli zapomínat v případě, že se pyšníte vlastním webem a rádi byste na současném trhu prorazili.

SEO – co to vlastně znamená

Hned na úvod je třeba si říct, co se tedy pod zkratkou SEO skrývá. Jedná se o anglický termín Search Engine Optimization, který v překladu do naší mateřštiny znamená optimalizace pro vyhledávače. Ale pozor. Tato optimalizace se nemusí týkat jen tradičních vyhledávačů, jako je Google nebo Seznam.cz. Stejně tak můžete provádět optimalizaci u YouTube nebo na sociálních sítích Facebook či Twitter.

Velmi často se přitom můžete setkat s tím, že lidé komolí označení toho, čemu se vlastně věnují. Výjimkou tak určitě není skutečnost, že provádí SEO optimalizaci. Jak však již bylo řečeno, SEO se překládá jako optimalizace pro vyhledávače. Toto slovní spojení by tak říkalo, že provádíte optimalizaci pro vyhledávače optimalizaci, což je zkrátka a jednoduše nesmysl.

SEO patří do metod online marketingu

V případě, že právě rozjíždíte nebo již nějakou dobu vedete vlastní web, měli byste se o oblast online marketingu zajímat. Právě ta totiž nejlépe zajistí propagaci vašeho webu. A spadá zde i SEO. Společně s ostatními online marketingovými nástroji má za úkol přivést nové návštěvníky na váš web. To je primární cíl.

Dále zde však můžeme zařadit mnoho dalších skutečností. SEO tak například klade důraz na to, aby návštěvník na webu našel přesně to, co hledal. Tím nebude mít potřebu kontaktovat zákaznický servis a vy tak navíc ušetříte i náklady za jeho vedení. Následkem splnění tohoto cíle se přitom v praktickém důsledku sníží míra okamžitého opuštění webu. Tento údaj můžete vyčíst v různých analytických nástrojích, typicky v Google Analytics.

A v neposlední řadě každý podnikatel jistě touží po navyšování zisku. V případě webu se tak prakticky jedná o navyšování množství konverzí. Pokud nevíte, co se pod označením konverze skrývá, můžete si to přečíst například ZDE. V podstatě se jedná o každou situaci, kdy návštěvník vykoná akci mající za následek určitý užitek pro provozovatele nebo také majitele webu.

Jaké kroky lze v rámci SEO podnikat

Mezi metody SEO můžeme zařadit takové metody, které napomáhají viditelnosti vašeho webu ve vyhledávači. Pokud se přitom budeme držet klasických vyhledávačů, mezi které řadíme Google a Seznam.cz, budeme zde mluvit zejména o budování zpětných odkazů, práci s klíčovými slovy a relevantnosti domény. Důležitá je také autorita domény.

Pokud SEO děláte správně, odmění se vám zlepšením vašeho hodnocení, podle kterého se vyhledávače řídí. Má to však pochopitelně svůj háček. Oblast SEO rozhodně nepatří mezi nijak jednoduché a také se může stát, že při optimalizaci webu sklouznete k takzvaným podvodným praktikám. A ty naopak vaše pomyslné skóre dokáží pořádně snížit.

Mezi podvodné techniky patří například nadměrné spamování, používání skrytého textu nebo třeba snaha o oklamání robotů, kteří hodnocení udělují. Více si o podvodných technikách můžete přečíst například v TOMTO článku.

Závěrem lze tedy doporučit, abyste nad tím, co uděláte, nejprve dvakrát přemýšleli. Obecné doporučení zní následovně. Vyvarujte se takovým krokům, které byste neudělali v případě, že by internetové vyhledávače neexistovaly. Zaměřte se na to, zda to, co děláte, by vám vadilo u vaší konkurence. Pokud si odpovíte na tuto otázku kladně, tak se takovému kroku obloukem vyhněte.

Dobré hodnocení je třeba si zasloužit. Jedná se o běh na dlouhou trať, a proto rozhodně nepočítejte s tím, že jej získáte ze dne na den.

Sdílet článek