Pravidla úspěšného webu

Pokud se zabýváte tím, jak efektivně propagovat své podnikání, jistě víte, že dnešnímu světu vládne internet a kdo na něm není, jako by se vůbec v obchodním rejstříku nevyskytoval. Webové stránky jsou dnes jedním z nejdůležitějších marketingových nástrojů. Stejně jako nazdobíte vchod do vašeho obchodu a doplníte jej cedulí s výjimečnou nabídkou, budou i vaše webovky muset potencionálního zákazníka zaujmout, udržet a vyzvat k nákupu. Proto při návrhu internetové prezentace dbejte na to, aby šel ruku v ruce s dobou a jasně představil zákazníkovi to, co nabízíte.

Homepage, vstupní brána na web

Ve chvíli, kdy potencionální zákazník na homepage zavítá a uvidí spoustu nepřehledných bannerů, sloupce textu a blikající slevové akce, stránky opustí a přesvědčit jej k návratu půjde jen těžko. Již při tvorbě internetových stránek proto myslete na to, aby především homepage byla pro klienta atraktivní, přehledná a vyzvala jej jednoduchou formou k nákupu. Důvěryhodnost podnikání dnes dobře podporují videa, která představí vaši práci lehce vstřebatelnou formou, což se bude na hlavní stránce dobře vyjímat. Pokud se navíc můžete chlubit oceněním či certifikátem, je vhodné i je umístit na viditelné místo a podtrhnout tím svou bonitu. Dalším důležitým nástrojem pro efektivní udržení zájemce na stránkách je výzva k akci – call to action tlačítko, sloužící pro nákup nebo využití speciální nabídky bez zbytečné ztráty času.

I webovky podléhají módním trendům

Webdesign se odvíjí od firemní kultury. Můžete jej ladit podle barevnosti loga, není to však psané pravidlo a pro stránky můžete například zvolit méně okázalé a pestré barvy. Pokud si s rozvržením barev dostatečně pohrajete, upoutáte jimi efektivně pozornost zákazníka přesně v té části stránek, kam chcete jeho zrak namířit. Již zmíněná homepage pak musí být designově nejatraktivnější z celého webu. Nikdy však vizuál nesmí přebíjet funkčnost webové prezentace.

Úspěch? To zjistí analýzy

Vaše usílí vložené do tvorby webu je u konce. Pečlivě jste rozvrhli uživatelské rozhraní stránek tak, aby bylo pro všechny návštěvníky poutavé. Navigace je navádí do těch správných kategorií a tlačítko call to action je připraveno zaznamenávat jeden proklik k nákupu za druhým. Zde však přichází další důležitá součást správy webu, a to jsou analýzy a statistiky, které změří obchodní úspěšnost a také samotnou návštěvnost webových stránek. Naše marketingové aktivity nebudou funkční bez statistiky, která potvrdí jejich správný účinek na zákazníka.

Webová prezentace je velice podstatným nástrojem pro získání nových klientů, proto nic nepodceňujte a vyberte si pro jejich tvorbu odborníky, jako je kovarikmedia.cz, kde vám s výstavbou ochotně poradí a zvolí efektivní nástroje šité na míru vašemu podnikání.  

Sdílet článek