Internetová reklama a její druhy. Není to však jediná efektivní reklama
Pokud chce člověk dostat do podvědomí svou firmu nebo značku, musí investovat do reklamy. To ostatně věděl i sám Henry Ford, který kdysi řekl, že i kdyby měl v kapse poslední dolar, tak ho investuje do reklamy. Investice do reklamy je totiž to nejlepší, co pro svou firmu nebo značku můžete udělat. Bez reklamy se nedostane firma do podvědomí lidí, nebude mít o vaše produkty nikdo zájem, jelikož o nich nikdo nebude vědět. Je třeba si uvědomit, že na trhu je mnoho firem se stejným nebo alespoň s podobným produktem, které se předhání v tom, kdo víc prodá. Jenže prodeje jdou jenom tehdy, kdy se spustí reklamní kampaň.
Reklama – to je dnes jedna obrovská skupina. V současné době totiž existuje mnoho druhů reklam, například existují třeba reklamní předměty, jako jsou hrnky nebo placky a buttony či podložky pod myš. A samozřejmě existuje také internetová reklama, která je stejně efektivní jako předcházející zmíněné předměty, do nichž lidé investují snad více než do internetové propagace.
Zaměřme se však na internetovou propagaci a na její druhy.
Není to jen o sociálních sítích
Když se řekne “internetová reklama”, většina lidí si představí sociální sítě, respektive reklamu na sociálních sítích, s níž se dnes setkáváme pravděpodobně nejvíce a nejčastěji. Přece jenom se platí lidem, aby něco zpropagovali, pokud je sleduje hodně lidí, reklamy se také objevují po stranách na hlavní zdi třeba Facebooku.
Další formy internetové reklamy
Jak ale bylo zmíněno, není to jen o sociálních sítích, ale je také o dalších formách internetové reklamy. Dalšími formami jsou například reklamní bannery, zpětné odkazy nebo třeba PR texty. To je to PPC reklama, což je v překladu druh reklamy, kdy se platí za prokliknutí.
Do internetové reklamy také spadá e-mailing, i když to bývá často považováno za nejvíce obtěžující způsob reklamy.